سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروشگاه گل آمیتیس - حسن آباد جرقویه اصفهان

Echeveria ساق عروس

    نظر

 

 

echeveria_dondo_01
اشوریا یا گل ساق عروس


مشخصات: اسم علمی گل ساق عروس Echeveria setosa ، از خانواده Crassulaceae می باشد. این جنس دارای 200 گونه مختلف از گیاهان گلخانه ای چند ساله است که همگی بومی مکزیک هستند. گیاهان گوشتی این جنس به راحتی پرورش داده می شوند و برگهای زیبای مدوری دارند که روی آنها را تارهای سفید رنگ می پوشاند. گونه مورد نظر 8 سانتی متر ارتفاع دارد . و برگهای متراکم و روزت، دارد.گلهای قرمزرنگ این گیاه درون ساقه گل دهنده ای به طول 8 تا 15 سانتی متر در تمام طول تابستان ظاهر نمی شوند. این گیاه به ندرت پاجوش تولید می کند. در زمستان تقریبا باید آبیاری متوقف گردد.

مراقبت: ارشوریا به نور زیاد، گرمای معمولی ، آبیاری اندک، هوای خشک و خاک قلیایی احتیاج دارد.

کود: کود مورد نیاز این گیاه را می توان به میزان 2 گرم در لیتر، هر دو هفته یکبار، از اردیبهشت تا شهریور، مورداستفاده قرار داد.

خاک: مخلوطی از خاک باغچه ، کود دامی ماسه شسته و خاک رس به نسبت مساوی خاک مطلوبی برای رشد گل ساقه عروس است.

ازدیاد: این گیاه گوشتی را به آسانی می توان تکثیر کرد. مشهورترین روش ها، کاشت یک پاجوش یا برگهای روزت انتهای ساقه در خاک مناسب است. روزت انتهای ساقه یال پاجوش را جدا کنید و خاک را کمی مرطوب نمایید. تا زمان ریشه دهی که یک ماه طول می کشد دمای را روی 20 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. در روش دیگر، برگهایی را که بالغ هستند، از گیاه مادری جدا کنید، انتهای برگه ها را در پودر هورمون ریشه زایی فرو ببرید .و در نیم گلدان یا ظرف مسطح، حاوی کمپوست مناسب گیاهان راحت باشد. بهترین زمان تکثیر اواسط بهار تااویل تابستان است. پس از ریشه دهی، لایه های برگی را بیرون آورده ودر گلدان با دهانه 6 سانتیمتر وخاک مناسب قرار دهید.