سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروشگاه گل آمیتیس - حسن آباد جرقویه اصفهان

ماهی فایتر ( جنگجو )

    نظر

faiter2
نام :
فایتر ( جنگجو )

زادگاه : تایلند و جنوب شرقی آسیا

اندازه : 12- 10 سانتیمتر رشد می کنند .

سازگاری : به ماهی های دم بلند آسیب رسانده ولی با ماهیهای بزرگتر از خود قابل نگهداری است .

خصوصیات فیزیکوشیمیایی : دما = 27- 24 درجه سانتیگراد – PH = 6.5 – 8.2

تغذیه : انواع غذاهای خشک

فایتر یکی از اعضای خانواده ی گورامی ها به شمار می روند که یک تفاوت اساسی سبب تمایز بین آنها شده است و ان اینست که : گورامی ها بسیار صلحجو بوده و به جز در زمان تولید مثل به ماهی های دیگر آسیبی نمی رسانند ؛ اما فایتر ها همانطور که از نامشان پیداست ، بسیار مهاجم بوده و با گونه های کمی از ماهی ها قابل نگهداری هستند .در بیش تر مراکز فروش ماهی هم فایتر ها را برای جلوگیری از آسیب رساندن به سایر ماهی ها آنها را در لیوان نگهداری می کنند .

نکته : هرگز فایتر را نباید با زنده زاها نگهداری کنید ، چون علاوه بر خوردن بچه های آنها ، علاقه ی زیادی به خوردن دم بلند آنها دارد و نهایتاً سبب مرگ زنده زاها می شود .اما فایتر را می توان با گورامی ها ، بارب ها ، آنجل ها ، لوچ ها ، شارک ها و سایر ماهی ها ی بزرگتر از خود که باله ی بلند و نرمی ندارند ؛ نگهداری کرد .

تذکر : هرگز نباید فایتر نر را با فایتر دیگری ( چه نر و چه ماده ) در یک تانک نگهداری کرد ، چون باعث دعوا بین آن دو و مرگ یکی از طرفین می شود . اما فایتر های ماده را می توان با هم نگهداری کرد .

نحوه ی تشخیص جنسیت : نر ها باله های کشیده و بلندی دارند در حالی که در ماهی ماده این باله ها از یک یا دو سانتی متر بیش تر تجاوز نمی کند .
faiter3

نحوه ی تکثیر : پس از اینکه متوجه شدید فایتر نر روی آب ( کنج تانک ) با دهان خود حباب هوا درست می کند ، می توان آن را به یک تانک حداقل 40 لیتری منتقل کرده و پس از ریختن محلول ضد عفونی ( به ازای هر 5 لیتر یک قطره ) در آب ماهی ماده را در تانک قرار دهید .شکم ماهی ماده در زمان بارداری بسیار ورم کرده و از دیگر ماهیان دوری می کند .آنها همانند گورامی ها دور هم می چرخند و توپی گرد را تشکیل می دهند که در این زمان ماهی نر با یک ضربه تخم ها را از شکم ماده بیرون کشیده و از هم جدا می شوند .پس از اینکه فایتر ماده به طور کامل تخم ریزی کرد ، آن را به تانک دیگری منتقل کنید تا تخم ها را نخورد .

اما تخم ها به دلیل سبک بودن به روی آب رفته و فایتر نر آنها را درون حباب های ایجاد کرده روی آب قرار می دهد تا راحت تر آنها را بارور کند .

نکته : می توان برای جلوگیری از پخش شدن حباب ها در آب یک برگ کاهو را روی آب قرار داد تا فایتر نر زیر آنها حباب ها را ایجاد کند .اما 48 ساعت پس از بارور شدن تخم ها ، بچه ها از آن بیرون می آیند که فایتر نر یک یا دو هفته از آنها مراقبت می کند و پس از این مدت باید فایتر نر را به تانک دیگر منتقل کرده و بچه ها را با غذاهای پودر شده ای مانند کرم قرمز و کرم فشرده تغذیه کرد .

تذکر : حتی پس از یکبار تخم ریزی فایتر ها هم نباید آنها را با هم در تانک نگهداری کرد .

 

منبع: http://www.aquamorvarid.com