سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروشگاه گل آمیتیس - حسن آباد جرقویه اصفهان

لیلیومهای دورگه اورینپت Orienpet

لیلیومهای دورگه اورین‌پت Orienpet

لیلیومها به رده‌های مختلفی تقسیم بندی میشوند مانند لیلیومهای آسیاتک، اورینتال، اورینپت و … پیازهای حال حاضر دو رنگ از پیازهای تولید هلند هستند. که از ارقام بسیار خوب و با ارزش اورین‌پت هستند.اورین‌پت‌ها دورگه‌های حاصل از اورینتال و ترومپت‌ها هستند. ویژگی لیلیومهای اورینپت بسیار جالب و ترکیبی از ویژگی نژادهای مختلف دورگه لیلیوم است. قد بلندی دارند (بالاتر از 120 سانتی متر و پیازهای کاشته شده در باغچه در سالهای آینده که رشد میکنند تا 2 متر میتوانند قد بکشند) به شرایط باغچه و گلخانه آداپته میشوند. با کنترل دما و نور میتوان از یک واریته رنگهای مختلفی به دست آورد. به بیماریهای قارچی نسبت به اورینتالها مقاوم‌تر هستند. گلهای بسیار درشت با رنگهای دلفریبی از رده ترومپت باز میکنند که اغلب عطر دارند. شاید سایز نهایی گیاه و اندازه گل آنها دوبرابر رده آسیاتک‌ها باشد. اغلب گلها دارای رگه و طرحهای رنگی خاص هستند.

عمق کاشت: در این پیازها عمق کاشت بیشتر از آسیاتکها و حدود 20 سانتی متر است
زمان کاشت: در گلخانه تمام سال میتوان این پیازها را کاشت. نیاز سرمایی آنها رفع شده‌است و آماده کشت هستند. (پیشنهاد ما در حال حاضر کاشت این پیازها در گلدان – با بستر ترکیبی پیت ماس 50? و کوکوپیت 50? – و قرار دادن آنها در گلخانه یا پشت پنجره است. که نور کافی دریافت بکنند و دما متعادل باشد. در چنین شرایطی در حدود 90 تا 100 روز به گلدهی خواهند رسید.)
قیم: بهترین پیشنهاد قرار دادن قیم (یک چوب یا میله نازک که شاخه گیاه به آن بسته شود) هنگام کاشت پیاز است. حداقل به ارتفاع یک متر. تا وقتی گیاه رشد کرد به مرور به آن بسته شود و گیاه را در مقابل باد یا کج شدن مراقبت کند.

البته شما میتوانید این پیازها را حتی در اردبیل سرد نیز در باغچه و در عمق حدود 20 سانتی‌متری در خاک خوب بکارید و تا تیر و مرداد سال آینده منتظر گلدهی آنها باشید. این پیازها در تابستان یا فصول دیگر نیاز به جابجایی و… ندارند و همیشه میتوان آنها را در محل باغچه نگهداری کرد. و مانند کوکب یا اختر نیاز به خارج کردن از زمین وجود ندارد.

در شرایط خانه یا گلخانه: پس از رشد گیاه تغذیه با کودهای کامل مانند کریستالون 18.18.18 به مدت یک ماه و نیم (هر دو هفته یکبار) و پس از ظهور غنچه‌ها تغذیه با کود 12.12.36 کریستالون برای بهتر شدن کیفیت گلها توصیه میشود. (هرچند اگر بستر به اندازه کافی غنی باشد ممکن است نیاز به کودیاری کمتر باشد)

 

لیلیوم اورینپت صورتی پررنگ به نام Robina (تمام شد. 90.8.6)

رده: O.T
رنگ: صورتی پررنگ
اندازه پیاز: 20+
تعداد غنچه در هر شاخه: 5-6
مدت زمان لازم برای گلدهی: 95 روز (در گلخانه و شرایط ایده‌آل)
ارتفاع: حدود 120 سانتیمتر

لیلیوم اورینپت زرد (جدید) به نام GEEL (تمام شد 90.8.12)

رده: O.T
رنگ: زرد
اندازه پیاز: 18-20
تعداد غنچه در شاخه: 5-6
مدت زمان لازم برای گلدهی: 100 روز (در گلخانه و شرایط ایده‌آل)
ارتفاع: 120 -135 سانتی متر

اطلاعات فروش:

تعداد پیازهای موجود محدود است و مدت زمان اندکی عرضه خواهد شد. ممکن است این فروش در زمان کوتاهی متوقف شود. (فعلا پیازهای لیلیوم تمام شد. 1390.8.12)

برای خریداری پیازهای لیلیوم شما میتوانید از «فرم استعلام هزینه» تعداد مورد نظرتان را برای ما ارسال کنید. ما به شما مجموع هزینه لیلیومها را به همراه هزینه پست پیشتاز احتمالی آن عرض میکنیم. شما لطف کرده هزینه را پرداخت میکنید و بسته شما به آدرس مورد نظر شما ارسال میشود. بسته‌های پیشتاز معمولا در کمتر از 48 ساعت در محل مورد نظر شما تحویل میشود.